Materiały do ćwiczeń z dydaktyki ogólnej

Opublikowany

Materiały są przeznaczone do prowadzenia zajęć na kierunkach pedagogicznych i innych kierunkach kształcenia o specjalności nauczycielskiej, dla których Standardy kształcenia* przewidują kształcenie w zakresie dydaktyki ogólnej. Stanowią one narzędzie do samodzielnej pracy studentów ujęte w formie Kart pracy umożliwiających aktywny udział w zajęciach – konwersatoriach bądź ćwiczeniach audytoryjnych. Treść tych zajęć wiąże się z tematami … Czytaj dalej Materiały do ćwiczeń z dydaktyki ogólnej

Kultura fizyczna osób z niepełnosprawnością. Dostosowana aktywność ruchowa

Opublikowany

Osoby z niepełnosprawnością napotykają w codziennym życiu wiele barier. Jednym z czynników, które mają umożliwić im ich przełamanie, jest kultura fizyczna osób niepełnosprawnych, znana również jako dostosowana aktywność ruchowa (adapted physical activity). Dziedzina ta obejmuje teorię i praktykę rehabilitacji tych osób poprzez ruch, a także promowania wśród nich aktywności. Celem niniejszego podręcznika jest popularyzacja idei … Czytaj dalej Kultura fizyczna osób z niepełnosprawnością. Dostosowana aktywność ruchowa

Podstawy metodologii badań w pedagogice

Opublikowany

Podstawy metodologii badań w pedagogice to podręcznik nie tylko uzupełniający dotychczasowe publikacje z zakresu metodologii badań pedagogicznych, lecz przede wszystkim wzbogacający ofertę poznawczą z tej dziedziny. Autorzy poszczególnych rozdziałów to cenieni znawcy przedmiotu z kilkunastu uczelni wyższych w Polsce. Książka jest skierowana do studentów pedagogiki, do pracowników naukowych instytutów, wydziałów i uczelni pedagogicznych (oraz prowadzących … Czytaj dalej Podstawy metodologii badań w pedagogice

Troska

Opublikowany

Troska to pojęcie zróżnicowane i stale się rozwijające. Choć uchodzi za naturalną część życia, podlega wpływom filozofii, ideologii, politycznych i ekonomicznych sporów. Książka Judith Phillips jest przystępnym wprowadzeniem do tych zagadnień, kreśląc mapę dyskusji, które narosły wokół teorii i praktyki troski. Swój wyraz znajdują tu kluczowe aspekty tego pojęcia, takie jak granice troski, jej kulturowe … Czytaj dalej Troska

Planowanie lekcji języka obcego

Opublikowany

METODYKA NAUCZANIA JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO. Tom 8 Tematyka publikacji wpisuje się w szeroki kontekst zagadnień związanych z przygotowaniem się nauczyciela do zajęć z języka obcego. Część teoretyczna omawia istotę i rolę planowania dydaktycznego w odniesieniu do działu programowego, jednostki metodycznej, lekcyjnej i zadaniowej. W części drugiej zamieszczono propozycję planu wynikowego oraz przykłady konspektów lekcji … Czytaj dalej Planowanie lekcji języka obcego

Poradnictwo zawodowe dla osób z grupy szczególnego ryzyka

Opublikowany

W publikacji przedstawiono rozważania dotyczące wybranych aspektów poradnictwa dla osób z grupy szczególnego ryzyka, z jakimi mamy do czynienia w ciągu naszego życia. Wszelkie przeobrażenia kształtują współcześnie nowy model życia człowieka, w którym każda jednostka jest swego rodzaju indywidualnością, a mianowicie człowieka potrzebującego permanentnego doradztwa na każdym etapie rozwoju osobistego i zawodowego. Obecna rzeczywistość charakteryzuje … Czytaj dalej Poradnictwo zawodowe dla osób z grupy szczególnego ryzyka

Dziecko w świecie wielkiej i małej Ojczyzny

Opublikowany

Książka pt. W świecie wielkiej i małej Ojczyzny stanowi dwudziesty tom serii Nauczyciele – Nauczycielom wydawanej od roku 1996 w Oficynie Wydawniczej „Impuls”. Mimo różnorodności stylów, sposobów dowodzenia oraz ilustrowania swoich przekonań i racji, publikacja, którą oddajemy Czytelnikowi jest spójna, merytorycznie ważna i potrzebna współczesnej szkole. Słowa, jak wezbrana rzeka, płyną tu niosąc smak, zapach … Czytaj dalej Dziecko w świecie wielkiej i małej Ojczyzny

Dziecko w świecie edukacji. Podstawy uczenia się kompleksowego – nowe kształty i wymiary edukacji

Opublikowany

W książce: "Dziecko w świecie edukacji – Podstawy uczenia się kompleksowego", (XVIII tom serii Nauczyciele-Nauczycielom) autorka prezentuje sprawdzoną, innowacyjną, spójną koncepcję pracy, zwaną uczeniem się – nauczaniem kompleksowym. Książka dotyczy nie tylko cech dobrej edukacji, ale stanowi opis przyjaznych relacji pomiędzy osobami, które ją tworzą. Jest klarownym, wielorako uzasadnionym wykładem o procesie tworzenia więzi i … Czytaj dalej Dziecko w świecie edukacji. Podstawy uczenia się kompleksowego – nowe kształty i wymiary edukacji

Dziecko w świecie edukacji. Przykłady zajęć kompleksowych. Bliżej integracji osoby i pedagogiki współbycia

Opublikowany

W tomie tym jest wiele promyków i nadziei na lepszą edukację. Pierwsza część (rozdziały I–II) to opowieść o sztuce uczenia się i zmaganiach mających na celu ocalenie w ludziach współczesnych istoty człowieczeństwa. Zostały tu także, jak wiele znaczeń mieści się w słowie „pomiędzy”. Tworzy ono przestrzenie obojętne, wrogie, życzliwe, pełne nadziei. Bywa niekiedy wytrychem, ale … Czytaj dalej Dziecko w świecie edukacji. Przykłady zajęć kompleksowych. Bliżej integracji osoby i pedagogiki współbycia

Trudna dorosłość osób z zespołem Downa. Jak możemy wspomóc?

Opublikowany

W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie. … Czytaj dalej Trudna dorosłość osób z zespołem Downa. Jak możemy wspomóc?