Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Część 1

Opublikowany

Praktyczny poradnik dla nauczycieli szkól podstawowych w 4 częściach Interakcja to współdziałanie i współpraca, to bycie razem! Całe nasze życie polega na tym, że jesteśmy z kimś, że od kogoś zależymy i że także nasze działanie wpływa na inne osoby. Tak jest w dzieciństwie, w domu rodzinnym, w szkole, potem w pracy, we wszelkich związkach … Czytaj dalej Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Część 1

Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Część 2

Opublikowany

Praktyczny poradnik dla nauczycieli szkól podstawowych w 4 częściach Interakcja to współdziałanie i współpraca, to bycie razem! Całe nasze życie polega na tym, że jesteśmy z kimś, że od kogoś zależymy i że także nasze działanie wpływa na inne osoby. Tak jest w dzieciństwie, w domu rodzinnym, w szkole, potem w pracy, we wszelkich związkach … Czytaj dalej Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Część 2

Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Część 3

Opublikowany

Praktyczny poradnik dla nauczycieli szkól podstawowych w 4 częściach Interakcja to współdziałanie i współpraca, to bycie razem! Całe nasze życie polega na tym, że jesteśmy z kimś, że od kogoś zależymy i że także nasze działanie wpływa na inne osoby. Tak jest w dzieciństwie, w domu rodzinnym, w szkole, potem w pracy, we wszelkich związkach … Czytaj dalej Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Część 3

Zarządzanie personelem nauczycielskim w oświacie

Opublikowany

[…] Celem książki jest prezentacja szerokiego ujęcia procesu zarządzania personelem nauczycielskim oraz identyfikacja i ocena działań związanych z realizacją tego procesu w szkołach publicznych. W opracowaniu zaproponowano ponadto rozwiązania mające na celu poprawę stanu wynikającego z przeprowadzonych badań w kontekście wzrostu wiedzy organizacyjnej szkoły. Postulowane działania rozpatrzono w kontekście kreowania pozytywnego wizerunku szkoły jako miejsca … Czytaj dalej Zarządzanie personelem nauczycielskim w oświacie

Dialog kultur w edukacji

Opublikowany

Zawarte w prezentowanym tomie prace dotyczą problematyki dialogu kultur w różnych tekstach i płaszczyznach edukacji. Są one pokłosiem sympozjum naukowego na temat "Co oznacza dialog kultur w edukacji", które odbyło się 21-22 września 2008 roku w Lublinie. Uczestniczyli w nim nie tylko dydaktycy literatury i języka polskiego z bardzo wielu ośrodków naukowych w Polsce, ale … Czytaj dalej Dialog kultur w edukacji

Jak uniknąć błędów wychowawczych

Opublikowany

Książka jest nie tylko poradnikiem, ale i niezbędnikiem bez którego nie może obejść się każdy, kto chce mądrze i roztropnie wychowywać swoje dzieci.Autor opisuje psychologiczne i relacyjne "wirusy", które popychają rodziców do obdarzania dziecka nadmiarem miłości; analizuje sposób powstawania tychże wirusów; radzi jakie obrać strategie, środki i metody, aby wyleczyć się z "nadmiaru" miłości. Czy … Czytaj dalej Jak uniknąć błędów wychowawczych

Edukacja ekologiczna w przedszkolu

Opublikowany

Przyczyn niszczenia świata należy upatrywać nie tylko w nadmiernym uprzemysłowieniu, bezkrytycznym stosowaniu w przemyśle i rolnictwie zdobyczy naukowych i technologicznych czy w pogoni za bogactwem bez liczenia się ze skutkami działań w przyszłości, ale przede wszystkim w człowieku, w jego braku poszanowania dla praw natury. Żeby to zmienić, trzeba od najmłodszych lat rozbudzać wrażliwość dzieci … Czytaj dalej Edukacja ekologiczna w przedszkolu

Humanistyczno – antropologiczna ewolucja pedagogiki kultury

Opublikowany

Praca ta jest naturalną kontynuacją poprzedzających ją publikacji dotyczących pedagogiki kultury.Dziś problematyka ta znalazła trwałe miejsce w rzeczywistości pedagogicznej i budzi wciąż duże zainteresowanie. Nagromadziło się też wokół niej wiele kontrowersji. Dotyczą one przede wszystkim współczesnej tożsamości pedagogiki kultury traktowanej przez jednych jako prąd, kierunek, a przez innych jako subdyscyplina, a także pojmowanie kultury, jej … Czytaj dalej Humanistyczno – antropologiczna ewolucja pedagogiki kultury

Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej

Opublikowany

Gdybyśmy zaczęli naszą analizę od zasadniczego dla tematu terminu "alternatywa", okazałoby się bardzo szybko, że już w odniesieniu do samej jego definicji stoimy przed pewnym dylematem. Jedni bowiem akcentują w swojej definicji tego terminu dwuwariantowość sytuacji wyboru, inni zaś dopuszczają wielorakość tak określonego zjawiska. Można zatem mówić o edukacji alternatywnej, gdy stwarza ona wybór między … Czytaj dalej Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej

ABC pedagoga specjalnego

Opublikowany

Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia. Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach … Czytaj dalej ABC pedagoga specjalnego