W książce została przedstawiona nowoczesna koncepcja zarządzania,
jaką jest zarządzanie łańcuchem dostaw. Jej istotą jest synchronizowanie przepływu strumieni produktów, informacji
i środków finansowych w celu powiększania wartości dostarczanych
produktów lub usług od momentu ich powstawania, przez
fazy zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji, aż do obsługi ostatecznych
klientów.
Świadomość znaczenia zarządzania łańcuchem dostaw jako
źródła sukcesu przedsiębiorstwa na rynku powoduje wzrost zainteresowania tą problematyką wśród krajowych środowisk naukowych i gospodarczych. Zarządzanie całym łańcuchem dostaw
jest bowiem szansą dla przedsiębiorstw, które wyczerpały już
indywidualny potencjał rozwoju. W książce omówiono:
* teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw,
* procedury, organizację i strategie łańcuchów dostaw,
* benchmarking i ocenę łańcuchów dostaw,
* zarządzanie łańcuchami dostaw w Japonii i w Europie.
Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych
i technicznych, ale powinna także zainteresować kadrę kierowniczą
przedsiębiorstw.