Wiza do świata biznesu czyli podstawy etykiety nie jest zwyczajnym podręcznikiem zasad savoir vivre. Nie jest to mentorski wykład na temat tego, co warte są ogłada i dobre maniery w świecie biznesu, ale autorska opowieść człowieka, który tego wszystkiego sam doświadczył i sam przeżył. Piotr Mildner zaczynał swoją przygodę z biznesem w czasach siermiężnego peerelu. Ubrany w garnitury z pedetu, buty z „radoskóru” skropiony „przemysławką” (kto jeszcze dziś pamięta taką wodę kolońską, hit czasów późnego Gomułki) spotykał się z ludźmi, dla których standardy Armaniego, Lagerfelda, czy Coco Chanel były czymś zupełnie zwyczajnym. Wtedy właśnie sam doświadczył, że inteligencja, elokwencja, znajomość języków obcych i walory osobiste to jeszcze nie wszystko, żeby osiągnąć sukces. Niezbędna jest jeszcze oprawa: markowy garnitur, koszula i krawat, eleganckie buty, a przede wszystkim umiejętność znalezienia się w różnych sytuacjach. Dopiero ten cały sztafaż dodaje pewności siebie i pozwala bez kompleksów skutecznie prowadzić rozmowy biznesowe. Potwierdzeniem tej reguły jest kariera zawodowa Autora, który doszedł do wysokich stanowisk w międzynarodowych koncernach amerykańskich i niemieckich. Piotr Mildner w książce Wiza do świata biznesu czyli podstawy etykiety traktuje czytelnika po przyjacielsku udzielając życzliwych rad i wskazówek przydatnych szczególnie młodym ludziom, którzy swoją przyszłość wiążą z karierą w biznesie. Felietonowy styl, dużo podrozdziałów tematycznych jest formą skierowaną właśnie do młodych ludzi przyzwyczajonych do zdobywania wiedzy na klik. Książka składa się z 11 rozdziałów traktujących o różnych sytuacjach codzienności markowego biznesmena. Atrakcją tego wydania są przewrotne rysunki Andrzeja Mleczki, które w zaskakujący sposób puentują każdy z rozdziałów. Ostatnim rozdziałem jest słownik czy raczej „Prawie słownik”, jak zatytułował go Autor. Jest tam dużo o dobrych winach, serach, whisky, powiedzeniach i zwrotach bardzo przydatnych w small talk, ale nie tylko. Jest też kolorowa wkładka ze zdjęciami dobrych krawatów, butów, kulinariów a także zdjęcie Autora z Paolo Coehlo, który występuje jako znawca win.
W książce Wiza do świata biznesu czyli podstawy etykiety znajdziemy rysunki Andrzeja Mleczki – polskiego rysownika, znanego głównie z rysunków satyrycznych. Opublikował już ponad 15 tysięcy swoich rysunków i założył swoją autorską galerię w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej 140.