Podstawy etykiety…wiza do świata biznesu

Opublikowany Autor blogksiazki

Wiza do świata biznesu czyli podstawy etykiety nie jest zwyczajnym podręcznikiem zasad savoir vivre. Nie jest to mentorski wykład na temat tego, co warte są ogłada i dobre maniery w świecie biznesu, ale autorska opowieść człowieka, który tego wszystkiego sam doświadczył i sam przeżył. Piotr Mildner zaczynał swoją przygodę z biznesem w czasach siermiężnego peerelu. Ubrany w garnitury z pedetu, buty z „radoskóru” skropiony „przemysławką” (kto jeszcze dziś pamięta taką wodę kolońską, hit czasów późnego Gomułki) spotykał się z ludźmi, dla których standardy Armaniego, Lagerfelda, czy Coco Chanel były czymś zupełnie zwyczajnym. Wtedy właśnie sam doświadczył, że inteligencja, elokwencja, znajomość języków obcych i walory osobiste to jeszcze nie wszystko, żeby osiągnąć sukces. Niezbędna jest jeszcze oprawa: markowy garnitur, koszula i krawat, eleganckie buty, a przede wszystkim umiejętność znalezienia się w różnych sytuacjach. Dopiero ten cały sztafaż dodaje pewności siebie i pozwala bez kompleksów skutecznie prowadzić rozmowy biznesowe. Potwierdzeniem tej reguły jest kariera zawodowa Autora, który doszedł do wysokich stanowisk w międzynarodowych koncernach amerykańskich i niemieckich. Piotr Mildner w książce Wiza do świata biznesu czyli podstawy etykiety traktuje czytelnika po przyjacielsku udzielając życzliwych rad i wskazówek przydatnych szczególnie młodym ludziom, którzy swoją przyszłość wiążą z karierą w biznesie. Felietonowy styl, dużo podrozdziałów tematycznych jest formą skierowaną właśnie do młodych ludzi przyzwyczajonych do zdobywania wiedzy na klik. Książka składa się z 11 rozdziałów traktujących o różnych sytuacjach codzienności markowego biznesmena. Atrakcją tego wydania są przewrotne rysunki Andrzeja Mleczki, które w zaskakujący sposób puentują każdy z rozdziałów. Ostatnim rozdziałem jest słownik czy raczej „Prawie słownik”, jak zatytułował go Autor. Jest tam dużo o dobrych winach, serach, whisky, powiedzeniach i zwrotach bardzo przydatnych w small talk, ale nie tylko. Jest też kolorowa wkładka ze zdjęciami dobrych krawatów, butów, kulinariów a także zdjęcie Autora z Paolo Coehlo, który występuje jako znawca win.
W książce Wiza do świata biznesu czyli podstawy etykiety znajdziemy rysunki Andrzeja Mleczki – polskiego rysownika, znanego głównie z rysunków satyrycznych. Opublikował już ponad 15 tysięcy swoich rysunków i założył swoją autorską galerię w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej 140.