Informatyka, klasa 1-3, Informatyka Europejczyka, podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Część 2, Helion + CD

Opublikowany Autor blogksiazki

Z komputerami stykamy się dziś niemal każdego dnia. Wykorzystujemy je w pracy, dostarczają nam rozrywki, wyszukujemy za ich pomocą informacje w sieci i komunikujemy się ze znajomymi.

Jednak komputer to nie tylko gry, edytory tekstu, poczta elektroniczna, portale społecznościowe i komunikatory – to także wiele przydatnych narzędzi, niezbędnych do codziennego funkcjonowania we współczesnym świecie.

"Informatyka Europejczyka. Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Część II" przedstawia zasady korzystania z narzędzi i aplikacji komputerowych. Studiując tę książkę, wykonując przykładowe ćwiczenia i rozwiązując zawarte w niej zadania, nauczysz się korzystać z zaawansowanych funkcji bazodanowych arkusza kalkulacyjnego, poznasz relacyjną bazę danych, dowiesz się, jak zbudowany jest komputer i jaką rolę pełni w nim system operacyjny. Dzięki maszynie wirtualnej wykonasz podstawowe operacje na plikach i folderach w różnych systemach operacyjnych.

Z dalszej, bogato ilustrowanej części podręcznika dowiesz się, w jaki sposób w komputerze przechowywane są obrazy i dźwięki oraz jakimi prawami rządzą się algorytmy kompresujące dane. Poznasz również architekturę sieci komputerowych i podstawowe usługi sieciowe. Będziesz mieć także szansę na stworzenie i opublikowanie w internecie swojej strony WWW oraz opanujesz podstawy języka PHP.

Do książki dołączona została płyta CD. Znajdziesz tam materiały niezbędne do wykonania ćwiczeń z podręcznika, kody źródłowe programów opisanych w przykładach i ćwiczeniach, dodatkowe materiały oraz oprogramowanie, które możesz legalnie zainstalować na swoim komputerze.
* Bazodanowe operacje arkusza kalkulacyjnego.
* Wprowadzanie i wyszukiwanie danych w bazach danych.
* Formularze, raporty, makropolecenia i język zapytań SQL.
* Budowa komputera.
* Protokoły sieciowe.
* Rola systemu operacyjnego.
* Maszyna wirtualna i różne systemy operacyjne
* Usługi sieciowe.
* Grafika komputerowa i multimedia.
* Algorytmy kompresji danych.
* Strona WWW i elementy PHP.
* System zarządzania treścią.
* Publikacja opracowań multimedialnych w sieci.