Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego oragnizacji

Opublikowany

Podręcznik akademicki, zawierający pełny zakres wiedzy związanej z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Omawiane problemy przedstawione są na tle makrootoczenia, z uwzględnieniem nowoczesnych koncepcji i specyfiki małych, średnich i dużych firm. Oprócz zagadnień typowych dla innych podręczników, książka zawiera pogłębione ujęcia współczesnych i przyszłościowo bardzo ważnych kwestii, np. metod pomiaru kapitału ludzkiego, organizacji zarządzania zasobami ludzkimi oraz … Czytaj dalej Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego oragnizacji

Kontrola jako funkcja zarządzania

Opublikowany

Głównym celem książki jest pokazanie możliwości wypracowania inteligentnego systemu kontroli równoważącego aspekty „władzy”, jaką daje pozycja kontrolującego, z użytecznością informacji zwrotnej, której nie można pozyskać za pomocą innego niż kontrola źródła. W podręczniku podkreśla się potrzebę przesunięcia uwagi z kontroli operacyjnej na kontrolę strategiczną, kontroli ex post na kontrolę ex ante. Koniecznością jest również przesunięcie … Czytaj dalej Kontrola jako funkcja zarządzania

Controling kosztów i rachunkowość zarządcza

Opublikowany

Zarządzanie organizacją w skomplikowanym otoczeniu biznesowym nie jest możliwe bez dostępu do odpowiedniej informacji. Stąd wzrost w ostatnich latach zainteresowania wykorzystaniem controllingu i rachunkowości zarządczej przez kadrę kierowniczą. Książka skierowana jest do:* zarządzających, gdyż pozwala uświadomić im, jakie informacje są w stanie uzyskać z nowoczesnego controllingu kosztów oraz rachunkowości zarządczej i w jaki sposób informacje … Czytaj dalej Controling kosztów i rachunkowość zarządcza

Komunikacja i negocjowanie w organizacji

Opublikowany

Z recenzji dr hab. Elżbiety Jędrych, prof. PŁ:We wszystkich dziedzinach biznesu sukces organizacji zależy od wiedzy i pomysłowości pracowników, ich motywacji i zaangażowania w efektywne działanie. Menedżerowie powinni umacniać te wartości i postawy pracowników, dzięki którym można kreować ich efektywne zachowania, lojalność i dążenie do sukcesu, a więc poszukiwać sposobów skutecznego kierowania. Ważnym sposobem takiego … Czytaj dalej Komunikacja i negocjowanie w organizacji

Gospodarka zapasami i magazynem. Podręcznik. Część 2. Zarządzanie magazynem

Opublikowany

Zawartość merytoryczna drugiej części podręcznika Gospodarka zapasami i magazynem jest podzielona na dziewięć rozdziałów. Dobór omówionych zagadnień jest zgodny z programem nauczania przedmiotu: Gospodarka zapasami i magazynem, który został opracowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Druga część podręcznika jest przekrojowym kompendium wiedzyz zakresu operacyjnego zarządzania magazynem. Celem książki jest zapoznanie Czytelnika z często trudnymi zagadnieniami związanymiz … Czytaj dalej Gospodarka zapasami i magazynem. Podręcznik. Część 2. Zarządzanie magazynem

Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody. Strategie

Opublikowany

Praca jest wnikliwym studium koncepcji zarządzania strategicznego, zasad formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz metod analizy strategicznej wykorzystywanych na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami oznacza potrzebę stałego redefiniowania misji i strategii podmiotów, struktur, umiejętności budowy strategicznych odpowiedzi na zmieniające się warunki, tj. odnawiania przedsiębiorstwa. Działania te są z jednej strony rezultatem szeroko rozumianej wiedzy … Czytaj dalej Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody. Strategie

Trener bez maski. O coachingu biznesowym w prostych słowach

Opublikowany

Trener bez maski jest książką kierowaną do liderów biznesu, trenerów, specjalistów HR, konsultantów, którzy na co dzień wykorzystują coaching. Autor zaprasza do odbycia wraz z nim sześciu podróży, w czasie których czytelnik będzie mógł odnaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania: * Czym jest coaching? * Jak znaleźć odpowiedniego trenera? * Czym jest autocoaching? * Jaką … Czytaj dalej Trener bez maski. O coachingu biznesowym w prostych słowach

Rozwój zdolności uczenia się przedsiębiorstwa

Opublikowany

Celem pracy jest przedstawienie metody doskonalenia zdolności uczenia się przedsiębiorstwa. W szczególności zdefiniowano pojęcie zdolności uczenia się przedsiębiorstwa, zaprezentowano model zdolności opracowany w oparciu o badania empiryczne oraz nakreślono ogólny tok postępowania w doskonaleniu owej zdolności. (…) Praca stanowi solidne i rzetelne kompendium wiedzy na temat uczenia się przedsiębiorstwa, będzie przydatna przede wszystkim badaczom problematyki … Czytaj dalej Rozwój zdolności uczenia się przedsiębiorstwa

Negocjacje. Jednostka – organizacja – kultura

Opublikowany

W książce ukazano dwie perspektywy analizy i rozumienia negocjacji. W pierwszej perspektywie traktuje się negocjacje jako zestaw umiejętności i narzędzi działania – w tych ramach przedstawiono zbiór taktyk i strategii negocjacyjnych, różnych sposobów manipulacji i technik im przeciwdziałających. W drugiej perspektywie kładzie się nacisk na negocjacje postrzegane z punktu widzenia organizacji i kultury. Tego typu … Czytaj dalej Negocjacje. Jednostka – organizacja – kultura

Szybkość zaufania

Opublikowany

Książka o budowaniu zaufania w biznesie W epoce naznaczonej skandalami w biznesie zaufanie staje się kluczowym warunkiem sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstw. W wymierny sposób przyspiesza działania, zwiększa zyski i pozwala budować satysfakcjonujące relacje biznesowe i osobiste. Autor, ekspert w dziedzinie przywództwa, radzi, jak budować zaufanie i stawać się wiarygodnym partnerem w interesach, dobrym pracodawcą i porywającym … Czytaj dalej Szybkość zaufania