Współczesne media. Status, aksjologia, funkcjonowanie. Tom 1 i 2

Opublikowany

Oddajemy Czytelnikom publikację stanowiącą zbiór refleksji badaczy różnych dyscyplin naukowych, których połączył specyficzny przedmiot zainteresowania, czyli media. Naszym celem było udokumentowanie zarówno wieloaspektowości samych mediów, jak i metodologicznego zróżnicowania prowadzonych badań. Uczynienie celem książki metodologicznego i tematycznego bogactwa badań nad komunikacją medialną jest istotne zarówno w kontekście dyskusji dotyczącej uniezależniania się odrębnej nauki, nazywanej komunikologią, … Czytaj dalej Współczesne media. Status, aksjologia, funkcjonowanie. Tom 1 i 2

Rynek medialny. Część 2

Opublikowany

Wielu medioznawców wieszczy koniec epoki Gutenberga. Jej schyłek dostrzegamy coraz bardziej, obserwując przemiany, jakim w szybkim tempie podlegają media elektroniczne. Dynamiczny rozwój nowych mediów, a szczególnie internetu, pogłębia proces konwergencji, który przynosi ze sobą nieznane wcześniej zjawiska społeczne i rysunkowe, zmuszając dysponentów mediów do podejmowania wysiłku w celu utrzymania się na rynku.(ze wstępu)

Archeologia mediów

Opublikowany

Siegfried Zielinski należy do klasyków współczesnego medioznawstwa. Jego wcześniejsza monografia Audiovisonen. Kino und Fernsehen als Zwischenspiele in der Geschichte (1989), przetłumaczona na wiele języków, należy nieodmiennie do światowego kanonu mediologii – jest pozycją prototypową, paradygmatyczną, która w sposób najpełniejszy w światowym piśmiennictwie medialnym zainicjowała dyskurs zwany właśnie archeologicznym, określając jego współrzędne. Zieliński swą – jak … Czytaj dalej Archeologia mediów

Wprowadzenie do mediologii

Opublikowany

Książką Regisa Debraya jest pierwszym systematyzującym opracowaniem wiedzy o mediologii, nowej powstającej na naszych oczach dziedzinie badań nad szeroko pojętymi przekaźnikami. W polu współczesnej humanistyki wyróżnia ją fakt, iż jest ona z gruntu inter-, albo lepiej: transdyscyplinarna – jest badaniem śladów kulturowych, pamięci zbiorowej od historii najstarszej po współczesność, od archeologii mediów po filozofię, od … Czytaj dalej Wprowadzenie do mediologii

Efekt Lolity. Wizerunek nastolatek we współczesnych mediach i jak sobie z nim radzić

Opublikowany

Popkultura i atakująca zewsząd reklama wpajają młodym dziewczynom i chłopcom pięć fałszywych mitów dotyczących seksu i seksualności: * Dziewczyny nie wybierają sobie chłopców, to chłopcy wybierają dziewczyny – ale tylko te, które są sexy; * Istnieje tylko jeden obowiązujący model "bycia sexy"; * Dziewczyny muszą się starać osiągnąć ten ideał; * Im młodsza dziewczyna, tym … Czytaj dalej Efekt Lolity. Wizerunek nastolatek we współczesnych mediach i jak sobie z nim radzić

Społeczne aspekty nowych mediów. Analiza społeczeństwa sieci

Opublikowany

Podręcznik jest uznanym na całym świecie, całościowym wprowadzeniem do socjologicznej analizy wpływu nowych mediów na życie społeczne, zarówno w jego wymiarze prywatnym, jak i publicznym. Autor przedstawia technologiczne, ekonomiczne, socjologiczne, polityczne, kulturowe i psychologiczne aspekty nowych mediów. Ukazuje rewolucję medialną, jaka przetoczyła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, zwłaszcza rozpowszechnienie Internetu, telefonii komórkowych, sieci komputerowych … Czytaj dalej Społeczne aspekty nowych mediów. Analiza społeczeństwa sieci