Twoi uczniowie mistrzami w czytaniu. Trening umiejętności

Opublikowany

Przekazujemy Państwu książkę nowatorską, choć korzystającą z istniejącej już wiedzy o nauce czytania, która:– prezentuje metodę treningu umiejętności czytania,– wyjaśnia, co sprzyja skutecznej nauce czytania,– przedstawia konkretne ćwiczenia, karty pracy umożliwiające nabywanie i rozwijanie tej umiejętności na lekcjach w szkole,– pokazuje, w jaki sposób można włączyć do współpracy w zakresie nauki czytania rodziców.

Edukacja przez ruch. Matematyczne obrazy w szkole +CD

Opublikowany

Proponujemy ciekawe ćwiczenia i zabawy oparte na metodzie dynamicznych obrazów, wspierające rozwój myślenia matematycznego uczniów w wieku wczesnoszkolnym. Metoda ta pozwala dzieciom szybciej i skuteczniej zrozumieć i przyswoić niełatwe pojęcia matematyczne. Lekcje matematyki staną się teraz inspirujące i atrakcyjne – w sposób naturalny wyzwolą w uczniach chęć zdobywania wiedzy i uczenia się.

Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej. Karty pracy

Opublikowany

"Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej. Karty pracy" toćwiczenia i zadania, które pomogą w poznaniu stopnia gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. Przeprowadzenie zajęć diagnostycznych cztery razy w ciągu roku da szansę na uważne przyjrzenie się rozwojowi dziecka w jego najważniejszych obszarach i umożliwi podjęcie skutecznych działań wspomagających i korygujących rozwój przedszkolaka.

Czy śmieci to problem? Edukacja ekologiczna w nauczaniu początkowym

Opublikowany

Dzięki tej publikacji będziecie Państwo mogli wyzwalać i kształtować postawy i zachowania proekologiczne już u najmłodszych. Autorka, uczestniczka gdańskiego projektu „Czy śmieci to problem?” skierowanego do sześciolatków i organizatorka warsztatów edukacyjnych „Bryza – jak chronić środowisko” przeznaczonych dla nauczycieli, przedstawia scenariusze zajęć dotyczące środowiska naturalnego, dbania o nie i radzenia sobie z zagrożeniami. Proponuje ciekawe … Czytaj dalej Czy śmieci to problem? Edukacja ekologiczna w nauczaniu początkowym

Jesteśmy tacy sami. Sztuka w edukacji międzykulturowej

Opublikowany

Każde dziecko, czy to bezpośrednio, czy też dzięki mediom, styka się dziś od najmłodszych lat z osobami z nieznanych dotąd kręgów kulturowych, grup etnicznych, wyznaniowych lub innych społeczności, które cechują odmienne tradycje i zwyczaje. Proponowane przez autorki scenariusze zajęć pokazują:• jak poprzez różne dziedziny sztuki – plastykę, teatr, muzykę czy film – zapoznać małych uczniów … Czytaj dalej Jesteśmy tacy sami. Sztuka w edukacji międzykulturowej

Jak rozwijać zdolności dziecka?

Opublikowany

Odkrycie i rozpoznanie zdolności dziecka już na etapie edukacji przedszkolnej decyduje o jego dalszej karierze szkolnej. Autorka książki przedstawia skuteczne strategie indywidualnych i grupowych zajęć, które pozwolą na wyłonienie talentów oraz na ich rozwój. Wskazuje również na praktyczne rozwiązania problemów w pracy z uzdolnionymi dziećmi, radzi, gdzie szukać pomocy i wsparcia. Prezentuje autorski program wspierający … Czytaj dalej Jak rozwijać zdolności dziecka?

Razem damy sobie radę!

Opublikowany

Książka ta włącza się w nurt ogólnoświatowej dyskusji, która dotyczy integracji społecznej i edukacyjnej dzieci z obciążeniami biologicznymi i społecznymi. Prowadzone przez autorkę wieloletnie teoretyczne i praktyczne badania jednoznacznie pokazują, że im wcześniej nauczyciele i rodzice zaczną kształtować w dzieciach postawy prointegracyjne, tym bardziej zadowalający efekt zostanie osiągnięty. Niepełnosprawność, przewlekłe choroby, obciążenia środowiskowe, zaburzenia emocjonalne … Czytaj dalej Razem damy sobie radę!