"Publikacja jest adresowana do nauczycieli muzyki szkól ogólnokształcących oraz szkól muzycznych realizujących audycję muzyczne.(…) Rozwiązania edukacyjne proponowane przez dr Elżbietę Frołowicz są nowatorskie, nawiązują do kanonów współczesnej dydaktyki, w której autorka sytuuje naukę słuchania muzyki. Współczesna edukacja muzyczna w szkolnictwie ogólnokształcącym boryka się z wieloma problemami. w innej sytuacji są nauczyciele audycji muzycznych w szkolnictwie muzycznym. W obu jednak przypadkach mamy do czynienia z koniecznością poszukiwań takich rozwiązań edukacyjnych, które zechcą uczniów do poszukiwania własnych rozwiązań problemów muzycznych bądź związanych z kulturą muzyczną, wzbogacą ich wiedzę , zachęcą do słuchania muzyki artystycznej, nauczą jej wartościowania, uwrażliwią, wywołując pozytywne emocje. Tak rozumiany osobisty wkład ucznia współpracującego z nauczycielem, zdaniem dr Elżbiety Frołowicz, leży u podstaw aktywizacji procesu nauczania słuchania muzyki".
Prof. zw. dr hab. Elżbieta Kilińska-Apanowicz