Psychologiczne uwarunkowania zachowań ekonomicznych.Przedsiębiorczość, pieniądze, konsumpcja

  • Psychologiczne uwarunkowania zachowań ekonomicznych.Przedsiębiorczość, pieniądze, konsumpcja

  • Autor: Maryla Goszczyńska, Małgorzata Górnik-Durose
  • Wydawnictwo: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-2-870
  • EAN: 9788376412870
 

W publikacji przedstawiono główne problemy współczesnej psychologii ekonomicznej dotyczące zachowań ludzi związanych z zarabianiem pieniędzy i umiejętnym, racjonalnym gospodarowaniem nimi, dzięki czemu możliwe staje się nabywanie dóbr i zaspokajanie różnorakich ludzkich potrzeb. Zarabianie i pomnażanie pieniędzy związane jest z przedsiębiorczością. Psychologiczny opis tego zjawiska, determinant i konsekwencji przedsiębiorczości to zagadnienie, które zajmuje ważne miejsce w prezentowanej publikacji.

Wiele uwagi zajmuje w niej także psychologiczna problematyka rozumienia istoty pieniądza, stosunku do pieniędzy i posługiwania się nimi. W prezentowanych artykułach analizowane są istotne aspekty postaw wobec pieniędzy i uwarunkowania pewnych form dysponowania pieniędzmi, takich jak ubezpieczanie się, inwestowanie oraz oszczędzanie lub zaciąganie kredytów.

Zamykające monografię artykuły skoncentrowane są na wybranych aspektach zachowań konsumenckich, które bezpośrednio odnoszą się do zaspokajania potrzeb poprzez wydawanie zarobionych pieniędzy w określony sposób.

Z recenzji profesora Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, dr. hab. Tomasza Zaleśkiewicza:

Zróżnicowanie tematyczne jest bez wątpienia dużą zaletą tej książki. Czytelnik może poznać różne sposoby badania zachowań ekonomicznych i zorientować się w tym, jakie problemy są obecnie podejmowane w polskiej psychologii ekonomicznej. Trzeba też podkreślić, że wszystkie relacjonowane badania były prowadzone w naszym kraju, co jest sporym walorem książki, gdyż pozwala zorientować się w specyfice zachowań polskiego konsumenta. Jestem przekonany, że praca ta spotka się z żywym zainteresowaniem teoretyków psychologii ekonomicznej i praktyków rynku; będzie też znakomitym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, ekonomii i marketingu.

Kategorie: PsychologiaDodaj do ulubionych

Możliwość komentowania jest wyłączona.