Firma jak kamorra

  • Firma jak kamorra

  • Autor: Rafał Szczepanik, Adam Pasternak
  • Wydawnictwo: Helion
  • ISBN: 978-83-246-18-965
  • EAN: 9788324618965
 

Sensacja, strategia, przestępstwa, pieniądze.
* Dlaczego sycylijska mafia ma dwa razy większe przychody niż włoski Fiat?
* Jak bossowie mafii podchodzą do produktu, rynku i konkurencji?
* Czemu niektórzy potrafią stworzyć potężny i zyskowny biznes, a inni co miesiąc martwią się, czy starczy im na wypłaty?
* Czego potrzebują klienci Twojej organizacji?
* Na jaką politykę personalną postawisz, będąc bossem?

Jak rozumiesz słowo "mafia"? Czy myślisz o niej jak o zorganizowanej grupie przestępczej? A może przed oczami masz bohaterów "Ojca chrzestnego"? Daj się porwać wartkiej fabularnej akcji powieści mafijnej osadzonej w realiach Europy Środkowej początku XXI wieku, by poznać zasady rządzące współczesnym biznesem. Przeczytaj o tworzeniu skutecznej strategii, motywowaniu podwładnych, elastycznym prowadzeniu interesów, obracaniu pieniędzmi. Oraz o tym, jak zarabiać w niesprzyjających warunkach, gdy prawo jest niejasne, śmiertelnie groźna konkurencja zagląda Ci przez ramię, a klienci stawiają coraz wyższe wymagania.

Co taka powieść może mieć wspólnego z poradnikiem biznesowym? Więcej, niż przypuszczasz! Celem istnienia każdej firmy i każdej organizacji przestępczej jest zysk. I – jak każde przedsiębiorstwo – mafia bez przerwy się zmienia, żeby wykorzystać nowe możliwości. Tu nie ma miejsca na emocje i sentymenty – liczy się jedynie realizacja strategicznych celów i rachunek ekonomiczny. Grupy prowadzą działania na wielu polach, są bardzo elastyczne i potrafią się szybko oraz płynnie przebranżowić. Na podstawie ich kodeksu można wyróżnić 11 uniwersalnych praw strategii i rynku, obowiązujących w każdym biznesie – legalnym i działającym poza prawem:
1. Stworzenie skutecznego modelu biznesowego.
2. Koncentracja na podstawowym obszarze swojego biznesu.
3. Nastawienie na ciągłe uczenie się o potrzebach klientów.
4. Uczynienie z aktywnej sprzedaży jednej z kluczowych funkcji w firmie.
5. Twórcze podejście do produktu, rynku i konkurencji.
6. Sprawiedliwa polityka personalna.
7. Efektywność operacyjna i wdrożeniowa.
8. Likwidacja zbędnych procesów i kosztów.
9. Uporządkowanie i uproszczenie struktury organizacyjnej oraz decyzyjnej.
10. Minimalizacja kosztów stałych na rzecz zmiennych.
11. Inwestycje oparte na racjonalnej analizie.
To nie jest książka o tym, jak prowadzić przestępczy biznes.
To powieść o budowaniu organizacji, która stanie się zyskownym liderem rynku.

Kategorie: Literatura sensacyjna; kryminał; horrorDodaj do ulubionych

Możliwość komentowania jest wyłączona.