Historia gospodarcza świata. Od paleolitu do czasów najnowszych

Opublikowany

Podręcznik akademicki dla wydziałów ekonomicznych i historycznych z zakresu historii gospodarczej świata, myśli ekonomicznej i międzynarodowych stosunków gospodarczych. "Interesujący wykład z historii gospodarczej świata i międzynarodowych stosunków gospodarczych. Dobrze napisany, logicznie skonstruowany, nasycony szczegółami. Autorzy przedstawiają mechanizmy, które wywołują zmiany w warunkach gospodarowania na przestrzeni dziejów. Traktują rozwój gospodarczy całościowo – od momentu pojawienia się … Czytaj dalej Historia gospodarcza świata. Od paleolitu do czasów najnowszych

Strategia marek własnych

Opublikowany

W wielu branżach marki własne stanowią ogromną konkurencję dla marek producenckich. Na ogół jednak wielkie firmy bagatelizują zagrożenie ze strony marek sklepowych. Nadal panuje bowiem przekonanie, że marki własne to produkty gorszej jakości, którymi konsumenci szybko się znudzą. Autorzy książki, którzy przez ostatnie dziesięć lat zajmowali się tym zagadnieniem, pracując jako konsultanci i wykładowcy seminariów … Czytaj dalej Strategia marek własnych

Cykl popularności. Wybór odpowiedniej innowacji we właściwym czasie

Opublikowany

Cykl popularności to zatem nie tylko abstrakcyjne pojęcie, lecz także narzędzie przydatne dla tych, którzy muszą decydować, czy i kiedy wykorzystać nowy produkt, technologie, proces, praktykę lub pomysł. W pierwszej części autorzy opisują etapy cyklu popularności oraz związane z nimi pułapki i okazje,W części drugiej omawiają program przyswajania innowacji STREET, który pomaga menedżerom podejmować racjonalne … Czytaj dalej Cykl popularności. Wybór odpowiedniej innowacji we właściwym czasie

E-biznes. Poradnik praktyka

Opublikowany

Biznes usieciowiony.Tworzenie sugestywnych ofert.Budowanie przewagi konkurencyjnej.Sposoby na zdystansowanie rywali w e-biznesie. Wirtualny biznes – prawdziwe pieniądze.Masz dość pracy na etacie? Nie czerpiesz z niej satysfakcji, a i finansowo pozostawia ona wiele do życzenia? Twoje ambicje sięgają dalej? Jeśli zaczynasz rozważać kwestię pracy na własny rachunek, a przy tym nie chcesz, by początkowe inwestycje uderzyły Cię … Czytaj dalej E-biznes. Poradnik praktyka

Podstawy rachunkowości. Podręcznik

Opublikowany

Rachunkowość jest uważana za trudną i skomplikowaną dyscyplinę naukową. Doskonalą pomocą w jej opanowaniu jest ten przystępny i przejrzyście skonstruowany podręcznik, przygotowany przez zespól pracowników naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego pod kierownictwem prof. dr hab. Kazimiery Winiarskiej. Omówiono w nim szczegółowo następujące zagadnienia:pojęcie i zasady rachunkowości,cechy i rodzaje dowodów księgowych,układ bilansu oraz rachunku zysków i strat, zasady … Czytaj dalej Podstawy rachunkowości. Podręcznik

Ekonometria. Podstawy teorii i praktyki

Opublikowany

Książka zawiera podstawowy kurs teorii i praktyki ekonometrii. Jest przeznaczona dla studentów różnych dyscyplin ekonomicznych, poza specjalizacją ekonometrii. Będzie również użyteczna dla ekonomistów prowadzących analizy danych ekonomicznych, a jednocześnie niedysponujących solidnymi podstawami matematycznymi.W podręczniku uwzględniono najnowsze ujęcia ekonometrii, które rozumiemy dwojako. Po pierwsze – jest to nowe ujęcie problemów tradycyjnej ekonometrii. Po drugie – jest … Czytaj dalej Ekonometria. Podstawy teorii i praktyki

Historia gospodarcza Polski

Opublikowany

Podręcznik jest przeznaczony dla studentów wydziałów ekonomicznych wyższych uczelni, w których programach nauczania znajduje się historia gospodarcza Polski. Tematyka książki obejmuje dzieje gospodarcze Polski od średniowiecza po czasy współczesne, z uwzględnieniem niektórych aspektów rozwoju gospodarczego Europy. Przy podziale podręcznika na rozdziały został przyjęty układ chronologiczny; wewnętrzna struktura rozdziałów wyczerpuje najważniejsze problemy ekonomiczno-społeczne danej epoki. Rzeczą … Czytaj dalej Historia gospodarcza Polski

Strukturalne aspekty rozwoju gospodarczego. Doświadczenia azjatyckie

Opublikowany

Rozprawa habilitacyjna poświęcona zagadnieniu przemian strukturalnych, jakie w procesie szybkiego wzrostu i rozwoju gospodarczego zachodzą w gospodarce. Uwaga autorki skoncentrowana jest na na przemianach instytucyjno-organizacyjnych w czterech wybranych krajach Azji Południowo-Wschodniej: Korei Południowej, Tajwanu, Tajlandii i Wietnamu.

Prawo i ekonomia konkurencji

Opublikowany

Konkurencja w unijnym porządku prawnym nie jest celem samym w sobie. Wolna konkurencja wpływa na harmonijny rozwój działalności gospodarczej i wzrost zatrudnienia, a w konsekwencji podnosi poziom życia obywateli Unii Europejskiej. Unijna polityka konkurencji musi się wiec kształtować w oparciu o zdobycze ekonomii, regulacje prawne oraz praktykę decyzyjną Komisji Europejskiej i orzecznictwa sadów unijnych.Dlatego oddajemy … Czytaj dalej Prawo i ekonomia konkurencji

Lobbing. Biznes, prawo, polityka

Opublikowany

Lobbing kojarzy się z licznymi aferami i ludźmi, którzy realizując własne interesy w sposób niezgodny z prawem, nazywali siebie lobbystami. Medialne nagłośnienie takich działań i ich "bohaterów" spowodowało utrwalenie negatywnego stereotypu lobbysty i lobbingu w Polsce. Tymczasem lobbing ma często wręcz kapitalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, jest także jednym z narzędzi demokracji znanym od ponad … Czytaj dalej Lobbing. Biznes, prawo, polityka